ΟΜΑΔΑ ΖΗΤΑ βετεράνοι ➤ Διασταύρωση ειδήσεων στο Facebook: Τι πρέπει να ξέρουν οι εκδότες
Η καταπολέμηση της διάδοσης ψευδών ειδήσεων στο Facebook και το Instagram αποτελεί δέσμευση για εμάς. Σε ορισμένες χώρες και περιοχές, συνεργαζόμαστε με οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων, οι οποίοι έχουν πιστοποιηθεί μέσω του ανεξάρτητου Διεθνούς Δικτύου Διασταύρωσης Ειδήσεων, προκειμένου να εντοπίζουμε και να ελέγχουμε τις ψευδείς ειδήσεις.
Ε: ΠΩΣ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΨΕΥΔΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ;
Εντοπισμός ψευδών ειδήσεων: Εντοπίζουμε τις ειδήσεις που ενδέχεται να είναι ψευδείς αξιοποιώντας διάφορες ενδείξεις, όπως τα σχόλια των χρηστών στο Facebook. Οι οργανισμοί διασταύρωσης ειδήσεων μπορεί επίσης να εντοπίσουν ειδήσεις τις οποίες ελέγχουν οι ίδιοι.
Έλεγχος περιεχομένου: Οι οργανισμοί διασταύρωσης ειδήσεων ελέγχουν το περιεχόμενο, διασταυρώνουν τα γεγονότα και αξιολογούν την ακρίβειά τους.
Προβολή των λανθασμένων πληροφοριών σε λιγότερα άτομα:Αν κάποιος οργανισμός διασταύρωσης ειδήσεων αξιολογήσει κάποιο περιεχόμενο ως ψευδές, το περιεχόμενο αυτό εμφανίζεται σε χαμηλότερη θέση στις Ενημερώσεις των χρηστών ή εξαιρείται από τις επιφάνειες ανακάλυψης στο Instagram. Με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των ατόμων που θα δουν το συγκεκριμένο περιεχόμενο.
Λήψη μέτρων κατά των κατά συρροή παραβατών: Στις Σελίδες και τους ιστότοπους που κοινοποιούν επανειλημμένα ψευδείς ειδήσεις θα επιβάλλονται ορισμένοι περιορισμοί, μεταξύ των οποίων και ο περιορισμός της διανομής τους. Επίσης, ενδέχεται να τους αφαιρεθεί η δυνατότητα οικονομικής αξιοποίησης και διαφήμισης, όπως επίσης και η δυνατότητα καταχώρησης της Σελίδας τους ως ειδησεογραφικής.
Ενημερωθείτε για τη διασταύρωση ειδήσεων στο Facebook ή δείτε τις παρακάτω συχνές ερωτήσεις για θέματα που αφορούν τους εκδότες.
Ε: ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΤΟΥ FACEBOOK;
Α: Συνεργαζόμαστε με πολλούς ανεξάρτητους οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων που έχουν πιστοποιηθεί μέσω ενός αμερόληπτου διεθνούς δικτύου διασταύρωσης ειδήσεων. Δείτε τον πίνακα στη συνέχεια.
Ε: ΠΟΙΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ;
Α: Οι οργανισμοί διασταύρωσης ειδήσεων μπορούν να ελέγχουν και να αξιολογούν δημόσιες αναρτήσεις, συμπεριλαμβανομένων των διαφημίσεων, στο Facebook και το Instagram που παρουσιάζουν ειδησεογραφικό ενδιαφέρον και περιλαμβάνουν άρθρα, φωτογραφίες ή βίντεο.
Ε: ΠΩΣ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ;
Α. Οι δημοσιεύσεις και οι διαφημίσεις πολιτικών δεν υπόκεινται, κατά κανόνα, στο πρόγραμμα διασταύρωσης ειδήσεων. Σε ό,τι αφορά την απόφαση για την εφαρμογή του προγράμματος, ζητάμε από τους συνεργάτες διασταύρωσης ειδήσεων να λαμβάνουν υπόψη όλα τα πολιτικά πρόσωπα, σε κάθε επίπεδο. Αυτό σημαίνει ότι ο κανόνας αυτός ισχύει για υποψήφιους για δημόσια αξιώματα, νυν δημόσιους αξιωματούχους και, συνεκδοχικά, έναν μεγάλο αριθμό διορισμένων πολιτικών προσώπων, και φυσικά για τα πολιτικά κόμματα και τους αρχηγούς τους. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ζητάμε από τους συνεργάτες διασταύρωσης ειδήσεων να βασιστούν στην εμπειρία και την κρίση τους προκειμένου να αποφασίσουν αν ένα πρόσωπο θεωρείται πολιτικός, όπως π.χ. στην περίπτωση ενός εκλεγμένου αξιωματούχου μερικής απασχόλησης.
Οι πρώην υποψήφιοι για δημόσια αξιώματα, όπως και οι πρώην αξιωματούχοι, εξακολουθούν να καλύπτονται από το πρόγραμμα διασταύρωσης ειδήσεων. Αυτό ισχύει και για οργανισμούς όπως οι υπερ-επιτροπές πολιτικής δράσης και οι οργανισμοί υποστήριξης που δεν σχετίζονται με υποψήφιους.
Θα υπάρξουν κάποιες περιπτώσεις όπου μια λανθασμένη ή εν μέρει λανθασμένη αξιολόγηση εκ μέρους ενός εκ των συνεργατών μας διασταύρωσης ειδήσεων θα επηρεάσει ένα πολιτικό πρόσωπο. Όταν ένας πολιτικός κοινοποιεί περιεχόμενο, όπως π.χ. ένα σύνδεσμο για ένα άρθρο, ένα βίντεο ή μια φωτογραφία που έχει δημιουργηθεί από τρίτο πρόσωπο, το οποίο έχει διαψευστεί στο παρελθόν στο Facebook, θα υποβιβάσουμε το συγκεκριμένο περιεχόμενο, θα εμφανίσουμε μια προειδοποίηση και θα απαγορεύσουμε τη συμπερίληψή του σε διαφημίσεις. Αυτή η περίπτωση διαφέρει από την κοινοποίηση των προσωπικών απόψεων ή δηλώσεων ενός πολιτικού. Αν ένας πολιτικός αναρτήσει μια προσωπική του άποψη απευθείας στη Σελίδα του, σε μια διαφήμιση ή στον ιστότοπό του, η δημοσίευση αυτή θεωρείται ως "άμεση δήλωση" και δεν υπάγεται στο πρόγραμμα διασταύρωσης ειδήσεων, ακόμα κι αν το περιεχόμενο της δήλωσης έχει διαψευστεί σε άλλες περιπτώσεις. Οι διαφημίσεις που σχετίζονται με κοινωνικά θέματα, τις εκλογές ή την πολιτική υπόκεινται σε υψηλότερα πρότυπα διαφάνειας στο Facebook. Όλες οι ενεργές και μη διαφημίσεις πολιτικών στο Facebook θα διατηρούνται στη δημόσια διαθέσιμη Βιβλιοθήκη διαφημίσεων , η οποία παρέχει δυνατότητα αναζήτησης, για έως επτά χρόνια.
Ε. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ;
Α. Η προσέγγισή μας βασίζεται στη θεμελιώδη πίστη του Facebook στην ελευθερία της έκφρασης, το σεβασμό προς τη δημοκρατική διαδικασία και την πεποίθηση ότι, ειδικά στις ώριμες δημοκρατίες όπου επικρατεί ελευθερία του τύπου, ο πολιτικός λόγος υπόκειται στον μεγαλύτερο και αυστηρότερο έλεγχο από κάθε άλλη μορφή λόγου. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι, περιορίζοντας τον πολιτικό λόγο, θα περιορίζαμε και τη δυνατότητα ενημέρωσης των πολιτών για τις απόψεις των εκλεγμένων αξιωματούχων, το οποίο θα σήμαινε ότι οι πολιτικοί θα ήταν πλέον λιγότερο υπεύθυνοι για τις δηλώσεις τους.
Ε: ΤΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ;
Α: Για κάθε περιεχόμενο που υποβάλλεται σε έλεγχο, τίθεται η εξής ερώτηση στον ανεξάρτητο οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων: "Πόσο ακριβές είναι αυτό το περιεχόμενο; Δώστε το χαρακτηρισμό σας παρακάτω." Το προϊόν ανεξάρτητης διασταύρωσης ειδήσεων του Facebook παρέχει 9 επιλογές χαρακτηρισμού:
Ψευδές: Οι βασικοί ισχυρισμοί του περιεχομένου βασίζονται σε ανακριβή γεγονότα. Γενικά, είναι αντίστοιχο με το χαρακτηρισμό "false" ή "mostly false" στους ιστότοπους διασταύρωσης ειδήσεων.
Εν μέρει ψευδές: Οι ισχυρισμοί του περιεχομένου συνδυάζουν ακριβή και ανακριβή στοιχεία, ή ο βασικός ισχυρισμός είναι παραπλανητικός ή ατελής.
Αληθές: Οι βασικοί ισχυρισμοί του περιεχομένου βασίζονται σε ακριβή γεγονότα. Γενικά, είναι αντίστοιχο με το χαρακτηρισμό "true" ή "mostly true" στους ιστότοπους διασταύρωσης ειδήσεων.
Ψευδής τίτλος: Οι βασικοί ισχυρισμοί του περιεχομένου του σώματος του άρθρου είναι αληθείς, αλλά ο βασικός ισχυρισμός στον τίτλο βασίζεται σε ανακριβή γεγονότα.
Δεν πληροί τα κριτήρια για αξιολόγηση: Το περιεχόμενο περιλαμβάνει έναν ισχυρισμό που δεν επαληθεύεται, ήταν αληθής κατά τη δημιουργία του περιεχομένου ή προέρχεται από ιστότοπο ή Σελίδα με πρωταρχικό σκοπό την έκφραση άποψης ή ατζέντας πολιτικού προσώπου.
Σάτιρα: Το περιεχόμενο έχει δημοσιευτεί από μια Σελίδα ή έναν τομέα που είναι γνωστό ότι δημοσιεύει σατιρικό περιεχόμενο, ή ο μέσος άνθρωπος μπορεί να αντιληφθεί ότι το συγκεκριμένο περιεχόμενο έχει κοινωνικό μήνυμα, το οποίο προβάλλεται με ειρωνικό ή χιουμοριστικό τρόπο. Ίσως να είναι χρήσιμες κάποιες περισσότερες πληροφορίες.
Άποψη: Το περιεχόμενο υποστηρίζει συγκεκριμένες ιδέες και καταλήγει σε συμπεράσματα με βάση την ερμηνεία γεγονότων και δεδομένων, και ενημερώνει το κοινό για την προσωπική γνώμη του συντάκτη ή του συντελεστή σχετικά με ένα γεγονός ή ζήτημα. Τα άρθρα γνώμης μπορεί να περιλαμβάνουν αναφορές γεγονότων ή δηλώσεις τρίτων, αλλά δίνουν έμφαση στις προσωπικές απόψεις, τις προτιμήσεις και τα συμπεράσματα του συντάκτη. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται τα editorials, οι δηλώσεις υποστήριξης και το περιεχόμενο με την ένδειξη "άποψη" στον τίτλο που έχουν συνταχθεί από κατονομαζόμενο αρθρογράφο ή έχουν κοινοποιηθεί από ιστότοπο ή Σελίδα με κύριο σκοπό την έκφραση των προσωπικών απόψεων ή θέσεων δημόσιων προσώπων, think tank, μη κυβερνητικών οργανώσεων και επιχειρήσεων.
Φάρσα: Ιστότοποι που επιτρέπουν στους χρήστες να δημιουργήσουν ψευδείς ειδήσεις για φάρσα και να τις κοινοποιήσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Δεν έχει αξιολογηθεί: Πρόκειται για την προεπιλεγμένη κατάσταση ενός άρθρου προτού αυτό υποβληθεί σε διασταύρωση ειδήσεων. Ο χαρακτηρισμός αυτός χρησιμοποιείται επίσης όταν δεν λειτουργεί η παρεχόμενη διεύθυνση URL. Αν το άρθρο παραμείνει σε αυτή την κατάσταση (ή αν αποκτήσει ξανά αυτόν το χαρακτηρισμό έπειτα από άλλη αξιολόγηση), σημαίνει ότι δεν θα προβούμε σε καμία ενέργεια με βάση αυτόν το χαρακτηρισμό.
Ε: ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΝ ΤΟ ΟΡΓΑΝΙΚΟ (ΧΩΡΙΣ ΠΛΗΡΩΜΗ) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑ Ή ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΑ ΣΤΟ FACEBOOK ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΩΣ "ΨΕΥΔΕΣ", "ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΨΕΥΔΕΣ" Ή "ΨΕΥΔΗΣ ΤΙΤΛΟΣ";
Α: Πρώτον, περιορίζεται η διανομή του εν λόγω περιεχομένου. Το περιεχόμενο εμφανίζεται χαμηλότερα στις Ενημερώσεις και συνοδεύεται από μια προειδοποίηση. Σε περίπτωση που κάποιος θελήσει να κοινοποιήσει το περιεχόμενο, ειδοποιείται σχετικά με τις πρόσθετες αναφορές για αυτό. Επίσης, οι χρήστες ειδοποιούνται και σε περίπτωση αξιολόγησης από έναν οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων κάποιου περιεχομένου που είχαν κοινοποιήσει στο παρελθόν.
Δεύτερον, προκειμένου να καταπολεμήσουμε πιο αποτελεσματικά τις ψευδείς ειδήσεις, λαμβάνουμε επίσης μια σειρά μέτρων κατά των Σελίδων και των τομέων που κοινοποιούν ή δημοσιεύουν περιεχόμενο που αξιολογείται ως "Ψευδές". Όσο αυξάνεται ο αριθμός των παραβάσεών τους, τόσο θα περιορίζεται η διανομή περιεχομένου από αυτές τις Σελίδες και τους τομείς. Μετά από επανειλημμένες παραβάσεις, θα αναστέλλεται η δυνατότητά τους να αξιοποιούν οικονομικά το περιεχόμενό τους και να διαφημίζονται. Με την πάροδο του χρόνου, αυτές οι Σελίδες και οι τομείς θα μπορούν να αποκαταστήσουν τη διανομή του περιεχομένου τους, καθώς και τη δυνατότητα οικονομικής αξιοποίησης και διαφήμισής τους, εφόσον σταματήσουν να δημοσιεύουν ψευδείς ειδήσεις.
Τρίτον, οι Σελίδες και οι τομείς που δημοσιεύουν ή κοινοποιούν επανειλημμένα ψευδείς ειδήσεις θα χάνουν τη δυνατότητα να καταχωρούνται ως ειδησεογραφικές Σελίδες στο Facebook. Αν μια καταχωρημένη ειδησεογραφική Σελίδα κοινοποιεί επανειλημμένα ψευδείς ειδήσεις, η καταχώρησή της θα ακυρωθεί.
Οι εκδότες που δημοσιεύουν αναθεωρημένες εκδοχές άρθρων ή αμφισβητούν μια αξιολόγηση μπορούν να επικοινωνήσουν με τον εκάστοτε οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων. Αν η διόρθωση ή η ένστασή τους γίνει δεκτή, θα γίνει άρση των κυρώσεων που τους έχουν επιβληθεί και, ενδεχομένως, και αναίρεση των σχετικών απορρίψεων διαφημίσεων. (Οι διαφημιζόμενοι θα πρέπει και πάλι να ακολουθούν τις Πολιτικές διαφήμισης.)
Ε: ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΝ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙ ΠΛΗΡΩΜΗ (ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ) ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑ Ή ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΩΣ "ΨΕΥΔΕΣ";
Α: Σύμφωνα με τις Πολιτικές διαφήμισης, δεν επιτρέπουμε στους διαφημιζόμενους να προβάλλουν διαφημίσεις με περιεχόμενο που έχει χαρακτηριστεί ως ψευδές από κάποιον οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων ή είναι παρόμοιο με τέτοιου είδους περιεχόμενο. Το Facebook απορρίπτει τις διαφημίσεις που περιλαμβάνουν περιεχόμενο που έχει αξιολογηθεί ως ψευδές. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι δυνατή η προβολή αυτών των διαφημίσεων.
Σε περίπτωση που απορρίψουμε μια διαφήμιση επειδή περιλαμβάνει λανθασμένες πληροφορίες, ενημερώνουμε τον διαφημιζόμενο με τους εξής δύο τρόπους:
Αποστολή ειδοποίησης στον διαχειριστή της Σελίδας, όπου αναφέρεται ότι ένας οργανισμός διασταύρωσης ειδήσεων έχει αξιολογήσει το περιεχόμενο ως ψευδές
Αποστολή ειδοποίησης απόρριψης της διαφήμισης στο περιβάλλον δημιουργίας διαφημίσεων που χρησιμοποιεί ο διαφημιζόμενος (π.χ. στη Διαχείριση διαφημίσεων)
Οι διαφημιζόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν απευθείας με τον οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων που έχει αξιολογήσει το περιεχόμενό τους προκειμένου να προβούν σε κάποια διόρθωση ή να αμφισβητήσουν την αξιολόγηση. Η επικοινωνία με τους συνεργάτες διασταύρωσης ειδήσεων γίνεται μέσω των διευθύνσεων email που παρατίθενται στη συνέχεια.
Σε περίπτωση που απορριφθεί μια διαφήμιση επειδή περιλαμβάνει περιεχόμενο που είναι παρόμοιο με άλλο περιεχόμενο που έχει ήδη αξιολογηθεί ως ψευδές από κάποιον οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων, ο διαφημιζόμενος μπορεί να ζητήσει τον επανέλεγχο αυτού του συσχετισμού μέσα από την ειδοποίηση για την απόρριψη της διαφήμισης. Το κανάλι αυτό δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ωστόσο για την υποβολή αιτήματος αμφισβήτησης σχετικά με την αξιολόγηση της εγκυρότητας του περιεχομένου.
Αν η διόρθωση ή η αμφισβήτηση κριθεί βάσιμη, θα γίνει άρση της απόρριψης της σχετικής διαφήμισης, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχουμε εντοπίσει άλλες παραβιάσεις των Πολιτικών διαφήμισης.
Ε. ΠΩΣ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ INSTAGRAM;
Α: Σε περίπτωση που κάποιο περιεχόμενο έχει αξιολογηθεί ως ψευδές ή εν μέρει ψευδές από έναν οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων, περιορίζουμε τη διανομή του αφαιρώντας το από την Εξερεύνηση και τις σελίδες των σχετικών hashtag. Επιπλέον, προστίθενται σχετικές ετικέτες, ώστε οι χρήστες να μπορούν να αποφασίσουν μόνοι τους τι να διαβάσουν, να εμπιστευτούν και να κοινοποιήσουν. Όταν εφαρμόζονται αυτές οι ετικέτες, εμφανίζονται σε όλους τους χρήστες ανά τον κόσμο που βλέπουν το συγκεκριμένο περιεχόμενο – στη ροή, σε προφίλ, σε ιστορίες και σε απευθείας μηνύματα.
Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τη διασταύρωση ειδήσεων στο Instagram, επισκεφτείτε το Κέντρο πληροφοριών του Instagram.
Ε: ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΟΥ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ ΔΙΑΡΚΩΣ ΩΣ "ΨΕΥΔΕΣ" ΑΠΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ;
Α: Για τις Σελίδες που δημοσιεύουν ή κοινοποιούν επανειλημμένα λανθασμένες πληροφορίες, θα περιορίζεται η διανομή του περιεχομένου τους και θα αναστέλλεται η δυνατότητα οικονομικής αξιοποίησης και διαφήμισης.
Ε: ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ Η ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΜΕΣΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ Ή ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ;
Α: Οι σύνδεσμοι από άλλους τομείς μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή ιστότοπους φιλοξενίας μπορούν να ελεγχθούν ως προς την ακρίβειά τους. Ωστόσο, οι ιστότοποι αυτοί δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για περιορισμό της συνολικής διανομής του περιεχομένου τους ή για απώλεια της δυνατότητας οικονομικής αξιοποίησης και διαφήμισης.
Ε: ΑΝ Ο ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΜΙΑΣ ΣΕΛΙΔΑΣ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙ "ΨΕΥΔΕΣ" ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ Ο ΙΔΙΟΣ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΕΙ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ Ή ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ;
Α: Οι διαχειριστές Σελίδων φέρουν ευθύνη για το περιεχόμενο που κοινοποιούν στο κοινό τους, ακόμα κι αν δεν πρόκειται για περιεχόμενο που δημιούργησαν οι ίδιοι. Οι διαχειριστές Σελίδων δεν μπορούν να υποβάλουν αίτημα για διόρθωση ή αμφισβήτηση. Ωστόσο, αν ο εκδότης που δημιούργησε το περιεχόμενο εκδώσει μια αληθή διόρθωση ή αμφισβητήσει βάσιμα την αξιολόγηση, τότε ο αποκλεισμός που έχει εφαρμοστεί για τη Σελίδα θα αρθεί.
Λάβετε υπόψη ότι για να αρθεί ο αποκλεισμός ενός τομέα ή μιας Σελίδας, δεν αρκεί μόνο η διαγραφή μιας δημοσίευσης.
Με την πάροδο του χρόνου, αυτές οι Σελίδες και οι τομείς θα μπορούν να αποκαταστήσουν τη διανομή του περιεχομένου τους, καθώς και τη δυνατότητα οικονομικής αξιοποίησης και διαφήμισής τους, εφόσον σταματήσουν να δημοσιεύουν ψευδείς ειδήσεις.
Ε: ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΚΔΟΤΗΣ ΝΑ ΕΚΔΩΣΕΙ ΜΙΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΧΗ Ή ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙ ΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ;
Α: Οι εκδότες μπορούν να απευθυνθούν στον ανεξάρτητο οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων απευθείας στις εξής περιπτώσεις: (1) αν έχουν αναθεωρήσει το περιεχόμενο που έλαβε την αξιολόγηση, ή (2) αν κρίνουν ότι η αξιολόγηση του περιεχομένου τους από τον οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων είναι ανακριβής.
(1) Διορθώσεις: Για να εκδώσει μια διόρθωση, ο εκδότης πρέπει να διορθώσει το ψευδές περιεχόμενο και να δηλώσει ρητά ότι πρόκειται για αναθεωρημένη εκδοχή του άρθρου. Μην διαγράψετε την αρχική δημοσίευση, καθώς έτσι θα είναι αδύνατο για τον οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων να ελέγξει τη διόρθωσή σας.
Στην περίπτωση διορθώσεων σε διευθύνσεις URL, βεβαιωθείτε ότι οι σχετικές πληροφορίες έχουν διορθωθεί και στον ιστότοπό σας αλλά και στην αντίστοιχη δημοσίευση στο Facebook (συμπεριλαμβανομένου του τίτλου). Στο email σας προς τον εκάστοτε οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων, θα πρέπει να συμπεριλάβετε και τη διεύθυνση URL για τη σχετική δημοσίευση στο Facebook.
Στην περίπτωση διορθώσεων σε δημοσιεύσεις με εικόνες ή βίντεο, ενημερώστε το κείμενο της δημοσίευσης ώστε να διορθώσετε το ψευδές περιεχόμενο και δηλώστε ρητά ότι έχει γίνει διόρθωση. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε ένα σύνδεσμο προς μια άλλη δημοσίευση με μια ενημερωμένη, ακριβή εκδοχή της εικόνας ή του βίντεο, ή ένα σύνδεσμο προς ένα άρθρο διασταύρωσης της είδησης.
(2) Αμφισβητήσεις: Για να αμφισβητήσει μια αξιολόγηση, ο εκδότης πρέπει να επισημάνει με σαφήνεια γιατί η αρχική αξιολόγηση ήταν ανακριβής.
Αν η διόρθωση ή η αμφισβήτηση κριθεί βάσιμη, θα γίνει άρση του υποβιβασμού του περιεχομένου, ίσως και των σχετικών απορρίψεων διαφημίσεων, και ο αποκλεισμός της Σελίδας ή του τομέα θα καταργηθεί. Ενδέχεται να χρειαστούν λίγες ημέρες για να επανέλθει η διανομή του περιεχόμενου από την εκάστοτε Σελίδα ή τον εκάστοτε τομέα σε κανονικά επίπεδα. Επιπλέον, η επαναφορά της διανομής σε κανονικά επίπεδα θα επηρεαστεί από τυχόν άλλους αποκλεισμούς λόγω ψευδών ειδήσεων και συναφείς παρεμβάσεις (π.χ. υποβιβασμό λόγω clickbait ή απόρριψη διαφημίσεων για άλλες παραβιάσεις των Πολιτικών διαφήμισης).
Σημείωση:
Σε περίπτωση διαγραφής μιας δημοσίευσης, θα είναι αδύνατο για τον οργανισμό διασταύρωσης ειδήσεων να ελέγξει τη διόρθωσή σας.
Ζητείται από τους οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων να βεβαιώνουν αρχικά τη λήψη των ενστάσεων εντός μίας εργάσιμης ημέρας.
Οι εκδότες πρέπει να υποβάλουν τη διόρθωση ή την αμφισβήτησή τους εντός μίας εβδομάδας από την ημερομηνία λήψης της ειδοποίησης αξιολόγησης "Ψευδές", "Εν μέρει ψευδές" ή "Ψευδής τίτλος". Δεν μπορούμε να εγγυηθούμε ότι οι συνεργάτες μας για τη διασταύρωση ειδήσεων θα ενεργήσουν αναφορικά με ενστάσεις που θα υποβληθούν αφού παρέλθει το χρονικό όριο της μίας εβδομάδας.
Αν το περιεχόμενό σας έχει αξιολογηθεί από πολλούς οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων, ενδέχεται να πρέπει να επικοινωνήσετε με καθέναν από αυτούς ξεχωριστά. Λάβετε όμως υπόψη ότι αν ένας οργανισμός διασταύρωσης ειδήσεων αξιολογήσει το περιεχόμενό σας ως "Αληθές", τότε αυτή η αξιολόγηση υπερισχύει τυχόν άλλων αξιολογήσεων, π.χ. "Εν μέρει ψευδές" ή "Ψευδές", που μπορεί να έχουν εκδώσει άλλοι οργανισμοί διασταύρωσης ειδήσεων.
Θα εφαρμόζονται κυρώσεις για την κατάχρηση της διαδικασίας διορθώσεων και αμφισβητήσεων.
Ε: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΕΛΙΔΩΝ ΤΟΥ FACEBOOK;
Α: Το Facebook βοηθάει τους χρήστες σε όλο τον κόσμο να ενημερώνονται για τις ειδήσεις που θεωρούν πιο σημαντικές και ουσιαστικές. Ζητάμε από τους εκδότες να καταχωρούν τις ειδησεογραφικές Σελίδες τους, προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα ευρετήριο με τις Σελίδες που δημοσιεύουν ειδήσεις στην πλατφόρμα μας.
Η υποβολή μιας Σελίδας στο Business Manager μάς υποδεικνύει ότι η Σελίδα δημοσιεύει κυρίως ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Οι Σελίδες που υποβάλλονται θα ελέγχονται πριν καταχωρηθούν σύμφωνα με τις Οδηγίες καταχώρησης. Εφόσον καταχωρηθεί, μια Σελίδα μπορεί να πληροί τις προϋποθέσεις για προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για εκδότες ειδήσεων.
Το Facebook διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει, να αναστείλει, να τερματίσει την πρόσβαση ή να διακόψει τη διαθεσιμότητα αυτής της διαδικασίας ανά πάσα στιγμή. Για να διασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή εμπειρία για τους χρήστες και τους εκδότες, διατηρούμε το δικαίωμα να τροποποιήσουμε ή να κάνουμε κάποιες εξαιρέσεις σε αυτές τις οδηγίες κατά την κρίση μας. Η συμπερίληψη στο ευρετήριο ειδησεογραφικών Σελίδων βασίζεται σε αυτές τις οδηγίες και δεν ισοδυναμεί με δήλωση υποστήριξης από το Facebook αναφορικά με τις απόψεις που ασπάζονται οι Σελίδες αυτές.
Πηγή ➤ https://www.facebook.com/help/publisher/182222309230722
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου