Πέμπτη 7 Μαΐου 2015

ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΧΑΡΑΤΣΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΣΤΑ ΙΧ. – ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΟΣΟ ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΦΕΤΟΣ ΟΙ ΚΑΤΟΧΟΙ Ι.Χ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ! (ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ, ΠΙΝΑΚΕΣ)


ΟΜΑΔΑ ΖΗΤΑ βετεράνοι ➤
Με τα εκκαθαριστικά των φετινών φορολογικών δηλώσεων έρχεται φέτος ο φόρος πολυτελείας για κατόχους αυτοκινήτων με κυβισμό πάνω από 1.928 κ.εκ. Οι τελευταίοι θα χρεωθούν, εκτός από φόρο εισοδήματος, ειδική εισφορά αλληλεγγύης και τέλος επιτηδεύματος, και με φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Στο τελευταίο δίμηνο του τρέχοντος έτους θα κληθούν εξάλλου να πληρώσουν και τα υπέρογκα ποσά των τελών κυκλοφορίας για το 2015.
Ειδικότερα, όσοι κατέχουν ΙΧ αυτοκίνητα με κινητήρες πάνω από 1.928 και μέχρι 4.000 κυβικά εκατοστά θα πληρώσουν και φέτος – μαζί με το φόρο εισοδήματος, την εισφορά αλληλεγγύης και το τέλος επιτηδεύματος – τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης που ξεκινά από τα 287 ευρώ για ΙΧ κυβισμού 1.929 κ. εκ. και παλαιότητας από 5 μέχρι 10 έτη, ανέρχεται σε 1.780 ευρώ για ΙΧ 3.000 κυβικών εκατοστών και παλαιότητας μέχρι 5 ετών και φθάνει τα 3.820 ευρώ για ΙΧ 4.700 κ.εκ. και παλαιότητας μέχρι 5 ετών.
Επιπλέον, το τελευταίο δίμηνο του τρέχοντος έτους οι κάτοχοι ΙΧ αυτοκινήτων θα πληρώσουν και πάλι για τα οχήματά τους το χαράτσι των τελών κυκλοφορίας, αυτή τη φορά για το έτος 2015. Το χαράτσι αυτό ξεκινά από 660 ευρώ και φθάνει μέχρι τα 1.300 ευρώ για όσα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μέχρι 31/10/2010.
Γενικότερα, το φορολογικό καθεστώς που ισχύει για τα ΙΧ αυτοκίνητα άνω των 1.928 κ.εκ. εξακολουθεί να είναι επαχθές.
 Ενδεικτικά είναι τα ακόλουθα παραδείγματα από το money-money.gr
Ένας ιδιοκτήτης ΙΧ αυτοκινήτου 2.000 κ.εκ. και παλαιότητας 4 ετών θα πληρώσει και φέτος φόρους συνολικού ύψους 1.100 ευρώ (660 ευρώ τέλη κυκλοφορίας και 440 ευρώ φόρο πολυτελούς διαβίωσης), κάθε χρόνο.
Ένας ιδιοκτήτης ΙΧ αυτοκινήτου 2.200 κ.εκ. και παλαιότητας 7 ετών θα πληρώσει συνολικά 1.031 ευρώ κάθε χρόνο (660 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και 371 ευρώ για φόρο πολυτελούς διαβίωσης).
Ένας ιδιοκτήτης Ι.Χ. αυτοκινήτου 2.500 κ.εκ. και παλαιότητας 4,5 ετών θα πληρώσει φέτος φόρους συνολικού ύψους 1.545 ευρώ (880 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και 665 ευρώ για φόρο πολυτελούς διαβίωσης).
Ένας ιδιοκτήτης Ι.Χ. αυτοκινήτου 3.000 κ.εκ. και παλαιότητας 3 ετών θα πληρώσει φέτος φόρους συνολικού ύψους 2.660 ευρώ (880 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας και 1.780 ευρώ για φόρο πολυτελούς διαβίωσης).
Όσοι κατέχουν ΙΧ αυτοκίνητα πάνω από 3.000 και μέχρι 4.000 κυβικά θα πληρώσουν και φέτος από 2.346 έως 4.080 ευρώ.
pinakas1pinakas2pinakas3pinakas4

ΕΠΙΣΗΣ:
Στις νέες προτάσεις για την μεταρρύθμιση της φορολογίας της ενέργειας που υπέβαλε η αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η σταδιακή αύξηση του φόρου ανά χιλιόλιτρο στο πετρέλαιο (diesel) γεγονός που θα αυξήσει εκ νέου το κόστος των μεταφορών.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις προτάσεις της αρμόδιας επιτροπής της ΕΕ για την τροποποίηση της οδηγίας 2003/96/ΕΚ που αφορά στην φορολογία της ενέργειας (ΟΦΕ), προβλέπονται στοχευμένες κινήσεις που θα οδηγήσουν σταδιακή στην επιλογή νέων τεχνολογιών με καθαρότερη και αποδοτικότερη κατανάλωση ενέργειας.
Αύξηση φορολογίας στο diesel
Ωστόσο μεταξύ των προτάσεων συγκαταλέγεται και η σταδιακή υπαγωγή του πετρελαίου diesel σε υψηλότερα –ελάχιστα- επίπεδα φορολογίας ανά λίτρο σε σύγκριση με την βενζίνη ως απλή συνέπεια του γεγονότος ότι το diesel έχει υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο και επίσης παράγει περισσότερες εκπομπές CO2 ανά λίτρο σε σχέση με την βενζίνη.
Ακόμα και το υπό το νέο σύστημα, το diesel θα διατηρήσει το πλεονέκτημα του μα βάση την διανυόμενη απόσταση, αλλά η άρση των επιδοτήσεων του (μια ακόμη νέα πρόταση), θα ενθαρρύνει την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης στους βενζινοκινητήρες και θα ωθήσει στην δημιουργία μιας αγοράς για εναλλακτικούς τύπους καυσίμων με λιγότερες εκπομπές CO2, οι οποίοι και αναμένεται να κατακτήσουν την αγορά καυσίμων μέσα στην επόμενη 10ετία.
Ωστόσο η αρμόδια επιτροπή της ΕΕ, λαμβάνοντας υπόψη πως τα οχήματα που κάνουν χρήση εναλλακτικών τύπων καυσίμου δεν είναι ακόμη διαθέσιμα σε μεγάλη κλίμακα, η ευθυγράμμιση της φορολογίας όλων των καυσίμων κινητήρων, θα εισαχθεί σταδιακά σε τρεις (3) φάσεις κατά την διάρκεια της χρονικής περιόδου 2013- 2020. Παράλληλα η θέσπιση του νέου φορολογικού καθεστώτος για το diesel θα παρέχει μια περίοδο προσαρμογής και στον τομέα των εμπορικών μεταφορών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου